Taksiyle otobüs kovalamaca… Guate City – Flores

Atitlan Gölü’nden ayrılıp bir sonraki durağım olan Flores’e gitme vakti gelmişti. Tikal Maya harabelerini ziyaret etmek istiyordum. Seyahat planım ise şöyleydi: Panajachel’den shuttle ile Gutemala City’e 3.5 saatte geri dönüp, 1 saat sonra kalkacak olan neye benzediğini bilmediğim Fuente de Norte firmasının lüks gece otobüsü (overnight bus) ile 8 saatte Flores’e gidecektim. Panahachel’den servise bindim. Ancak oldukça trafik vardı, Chimaltenango’dan trafik başladı. Beni bir sıkıntı aldı. Gözüm sürekli saatte. Servis önce Antigua’ya uğruyor, oraya gidecekleri indiriyor, sonra Guate City’e devam ediyor. Biz 19.30’da ancak ANtigua’ya geldik ki, normalde 2.5 saat süren yol 3.5 saatten fazla sürdü. Otobüsü kaçıracağımı düşündüm. Az değil 40 dolar da para verdim konforlu bir yolculuk için. Şoför pek oralı değil, uğradığımız turizm ofisi ise “ya sonrasında da otobüs var merak etme” diyor. Ancak, Guatemala’da söylenenlere inanmamak lazım olduğunu öğrendiğimden içim rahat değil. Antigua’da yolcuların bir kısmını indirdik, bir kişi bindi ve yola çıktık.

Guatemala City’e kadar olan kısımda Meksikalı bir çift ile sohbet ettim. Kadın fotoğrafçı, ürün fotoları çekiyormuş, genelde saat gibi. Hatta bu ay Esquire Türkiye için ürün çekmiş. Adam ise Meksida’da tekel olan telekomünikasyon şirketinin daha iyi hizmet vermesi ve müşterilerin bilinçlenmesi için bir NGO kurmuş, kar amacı gütmeyen organizasyon. Çok enterasan hikayeleri var. Türkiye’yi de çok merak ediyorlar. Erdoğan’dan Gezi’den haberdarlar, isimleriyle söylüyorlar. Mutlaka Yucatan yarımadasına gitmem gerektiğini söylediler, maillerimizi verdik vs.

Bu arada 9.05 de FdN istasyonuna vardık. Baktım çift katlı iyi bir otobüs gidiyor. Diğer otobüsleri gördüm göz ucuyla, berbatlar, başladım koşmaya 🙂 Bir yandan aklımda sakın gece Guatemala City’de yalnız gezmeyin sözleri, bir yandan acaba yakınlarda otel bulabilir miyim düşünceleri… Servise sonradan binen bir kadın da bu otobüse binecekmiş. İspanyolcası iyi, dedim koş ofise sor, ben bavullara bakayım. Otobüsü durdurmadılar ama bir sonraki duracağı şehrin diğer tarafındaki merkeze gitmemiz gerektiğini söylemişler. Hemen bir taksiye atladık, otobüsü yakaladık, geçtik, bu arada ben biletten şirketin telefonunu buldum, arayıp taksiciye verdim, teyit ettik gideceğimiz yeri. Biz alışveriş merkezi gibi bir yere girdik, arkamızda otobüs. Taksi 80Q istedi, ben daha fazlasına da razıydım 🙂 Koşa koşa FdN ofisini bulduk ve nefes nefese otobüse bindik ve 8 saat sonra sabahın köründe Flores’e geldik.

Fuente del Norte

Fuente del Norte lüks otobüsün alt katı gerçekten konforlu

Fuente del Norte ile ilgili bir çok yazı okumuştum. İşin doğrusu, Guate City – Flores güzergahında lüks otobüs günde 2 tane. Ben de lüks otobüsün en iyi koltuklarından almıştım. Alt katta, şoför, tuvalet ve bir yanda çift bir yanda tek koltuk düzeninde, uçakların buisiness rahatlığında bir bölüm var. Koltuklar çok geniş, çok rahat. 130-140 derece yatıyor. Ancak bu otobüslerin dışındaki normal otobüsler kötü durumda. Dolayısı ile neye ne zaman bineceğine dikkat etmek gerekiyor. Benzer durum diğer otobüs servisi Linea Dorada için de geçerli. Bu otobüslerle, eğer otobüste uyuyabiliyorsanız gece yolculuğu gayet rahat. İlk defa gördüğüm bir şey, otobüsün içinde yolcuların görebileceği şekilde bir elektronik pano var, otobüs ne zaman 90KM hızı geçerse, limit hız aşımı uyarısı veriyor. Çok çok az yandı. Şehir dışında ise hiç yanmadı. Aklıma okuduğum Metro Turizm kazaları geldi. Neyse…